Edifier, vânzări 2.0

Vânzări 1.0

„Nu știu ce să-ți ofer! Nimic nu e potrivit pentru tine”, îmi spune vânzătoarea, fără să-și ridice ochii din revista pe care o răsfoia. Am plecat. Nu m-am mai întors niciodată.


„E o cursă prea scurtă, nu sunt liber acum. Nici nu-mi place zona aia, plătești dublu sau mergi la altul”, îmi transmite franc taximetristul din spatele portierei întredeschise. I-aș fi dăruit, simbolic, o pană. De găină.



E o zi ploioasă și rece, autobuzul e oprit la capătul traseului. Șoferul așteaptă până observă că o bătrână, cu pași repezi, șchiopătând, se grăbește să urce. Când e pe aproape, șoferul închide ușile brusc și demarează. Mulți călători folosesc mijloacele de transport în comun fără să plătească bilete și abonamente, destule dintre regiile de transport din România sunt în pragul falimentului.


Eram într-un magazin gol, vânzătorul era tolănit după tejgheaua de sticlă înțesată cu dulciuri, pe un fotoliu. Vorbea la telefon și eu eram invizibilă. Aflasem deja ce momeală folosește pentru pește, de unde și-a cumpărat undița și ce culoare are costumul lui de scafandru, dar, evident, marea mea dilemă era când o să înceteze să vadă prin mine. Poate dacă aș fi fost pește, mi-ar fi răspuns la salut sau la „Mulțumesc!…pentru nimic”.


Tocmai am descris situații prin care fiecare dintre noi a trecut la un moment dat. Sunt situații de „sinucidere comercială”. Vânzătorul, prestatorul de servicii lezează iremediabil imaginea companiei pe care o reprezintă, clientul pleacă amărât și caută concurența.

Poporul român, după o lungă perioadă de penurie comunistă, a fost obișnuit cu statul la cozi, cu ignoranța, nesimțirea vânzătorilor, a luat ca atare ceea ce i s-a oferit fără să se plângă, știind că altă alternativă nu găsea în acei ani. Dar lucrurile s-au schimbat, odată cu apariția magazinelor online…

Vânzări 2.0

Poate că sunt eu extrem de irațională și am pretenții extraordinar de mari, însă, și în cazul magazinelor online sunt câteva lucruri care mă scot din sărite. Înțeleg că Roma nu a fost clădită într-o zi și nici perfecțiunea în vânzări nu se câștigă de pe o zi pe alta, dar…

Mă enervează magazinele fantomă. Dacă nu intenționezi să onorezi comanda în viața asta sau în cele care or să vină, de ce te mai agiți să promovezi magazinul pe toate rețelele de socializare?

Nu am răbdare să aștept 3-7 zile până comanda mea e pregătită. Zău așa, înțeleg, numărul clienților a crescut, angajații nu mai fac față. Însă a crescut și profitul, iar, tu, companie, îți permiți să faci angajări noi.

Mi s-a întâmplat să primesc, 4 zile la rând, mesaj de la curier că-mi va fi livrat produsul în ziua respectivă, într-un anumit interval orar. 96 de ore, 345 600 de secunde din viața mea le-am petrecut așteptând. Deci, magazinele online ar trebui să fie cu băgare de seamă când își aleg colaboratorii care le livrează produsele. Oricât de calitative ar fi ele, răbdarea are și ea limite.

Site-urile greu de folosit sunt echivalentul vânzătorilor care așteaptă să știi exact ce au pe stoc și să le spui din prima ce vrei, să nu-și răcească ei gura cu informații. Nimeni nu are timp să caute răspunsul la o întrebare simplă în zece mii de meniuri și nici să urmeze o mie de pași în procesul de creare a unui cont.

Dacă eu aș fi vânzător…

Să presupunem că vreau să vând un sistem audio de la Edifier. Nu o să-ți vând un simplu produs, o să-ți vând senzația de eleganță.

1_H1pKKgmX_BkC6rplMe-768x768

Voi construi de la zero relația dintre mine și tine, clientul meu. Te voi tatona o bună perioadă. Te voi lăsa să te obișnuiești cu mine și să auzi de la alții numai cuvinte de laudă despre calitatea Edifier.

Cuvântul e arma mea, însă, în online mă voi folosi de sunet, de imagine. Tranzacția dintre noi nu se va face doar prin bani, după ce vei cumpăra sistemul audio fin și luxos, vei face parte din categoria celor care vor simți sunetul de calitate prin gânduri.

Voi menține constant legătura cu tine, prin email. Voi avea grijă ca ceea ce spun să corespundă cu ceea ce fac. Dacă te voi asigura că tehnologia Edifier nu te va dezamăgi, așa va fi. În caz contrar, te voi lăsa să mă sancționezi și te voi răsplăti pentru asta.

BF2B2916_SyHRSqGX_Hkn7PTefg-1024x768

Aș împărți listele pe categorii de persoane, în funcție de vârstă, sex și ți-aș oferi povești pe care să le ții minte, să te amuze, să-ți creeze o emoție. Oricum, nimeni nu-și cumpără zilnic sisteme de sunet, dar, atunci când o vei face, te vei gândi automat la Edifier.

Cu un design aparte, Edifier va fi lângă tine la bine și la greu, împreună veți străbate  obstacolele vieții. Muzica va fi forța ta.

555555_Hy22jj-X_B1SvSalfx-768x303

Dragă companie, oricare ai fi tu…

Nu mă abandona!

Am fost camarazi. Am mers pe același drum ani și ani, mi-ai oferit tot ce a fost mai bun. Am cumpărat cu drag și am ajuns să mă identific cu produsul tău. Între noi era o înțelegere tacită, știai ce vreau înainte să o spun. Dar tu, companie, hotărăști că e momentul pentru schimbare, modernizare, rebranding. Eu nu mă mai regăsesc în produsele noi, iar cele vechi nu se mai produc. Practic, ca să atragi clienți noi, te debarasezi de mine, clientul vechi. Vreau ca tu să evoluezi, dar nu lua decizii radicale, care ar distruge tot ce ai construit până în acel moment. Nu mă lăsa să mă pierd pe drum, depune efort ca să mă recucerești, deși sunt deja clienta ta.

Nu-mi trăda încrederea!

Te-am inclus în viața mea, poate mi-am făcut planuri care includ produsele sau serviciile tale, companie. Avem un țel comun de acum, suntem împreună pe aceeași baricadă. Dacă tu ești neloială și îmi întorci spatele sau mă amâni când am nevoie de tine într-un anumit moment, cum aș mai putea eu să mă întorc la tine? Plătesc cu bani munciți, iar în munca mea, mă dăruiesc cu totul. Dăruiește-mi-te mie și tuturor clienților tăi și-ți garantez că o să ai succes. Fii acolo când am nevoie de tine!

Nu mă dezamăgi!

Fiecare dezamăgire și fiecare nemulțumire pe care mi-o produci, mă îndepărtează, iar tu pierzi bani. Întârzierea, lipsa de calitate a produselor tale, comunicarea ineficientă din partea ta denotă lipsă de respect pentru mine. Poate că o să rezist o perioadă, așteptând să te îndrepți, dar să știi că o relație se distruge foarte ușor, e casantă ca sticla când o lovești cu indiferență.

Pentru SuperBlog 2017

 

 

Posted on 13 Noiembrie 2017, in Din prea mult sau prea putin. Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

